Cum să treci peste o despărţire

cum_sa_treci_peste_o_despartire

Tu cum faci faţă la despărţire?

O despărţire poate fi un moment foarte dificil, asemănător cu doliul, depresia sau obsesia. După o despărţire se activează o serie de mecanisme care duc la durere și suferință. Pierderea fiind resimţită foarte dureros.

Modurile în care oamenii fac faţă la terminarea unei relaţii variază în funcție de mai mulţi factori. Am scris despre asta într-un articol mai vechi pe care îl puteţi citi aici.

Acum o să mă concentrez pe tehnicile pe care o persoană le poate folosi pentru a trece mai bine peste o despărţire.

Desigur, nu pretind că suferinţa poate fi înlăturată în totalitate, și nici nu trebuie. Suferinţa face și ea parte din repertoriul emoţiilor umane și se cere trăită. Într-un mod bizar suferinţa contribuie la fericire. Fără suferinţă nu am ști ce înseamnă fericire.

Direcționarea atenţiei

De obicei, după terminarea relaţiei, dacă a existat iubire și implicare, atenţia începe să fie atrasă de stimulii ce au legătură cu relaţia.

O fotografie, o scenă din film, o stradă, o cană, o privire, toate pot să aducă aminte de fosta relaţie.

Asta deoarece atenţia este atrasă cu o forţă mai mare decât gravitaţia de emoţiile intense. Despărţirea provocând emoţii intense, acestea sunt ca o lumină pentru fluturii de noapte. Toată atenția este atrasă în acea direcţie.

Partea bună este că atenţia este supusă procesului voluntar. Adică ea poate fi direcţionată în mod voit. De exemplu dacă acum vreau să mă gândesc la un elefant roz, mă voi gândi la un elefant roz. Dacă pe urmă vreau să mă gândesc la momentul în care am terminat liceul, pot să mă gândesc la asta.

Așadar, direcţionarea voluntară a atenţiei către alte zone de interes poate să fie benefică. Un rol foarte important îl au hobby-urile sau pasiunile.

Nu vă ţineţi toate ouăle într-un singur coș

Analizând ce face ca unii oameni să sufere mai mult din cauza unei despărţiri, am descoperit că în cele mai multe cazuri aceștia tind să investească masiv într-un singur domeniu al vieţii lor. În relație.

Iar atunci când se află în afara relațiilor le este greu să găsească alte zone de interes.

O viață echilibrată presupune investiţii în mai multe domenii. Relaţie, carieră, prieteni, activităţi. Investiţia prea mare într-un singur domeniu dezechilibrează întreaga viaţă atunci când acel domeniu merge prost.

Investind timp și energie în descoperirea propriei identități poate să fie o formulă salvatoare. Mulţi oameni nu se gândesc prea mult la ei, la ce le place și la ce îi definește. Astfel ajung în postura în care sunt reprezentaţi de o relaţie.

Identificarea propriilor interese și pasiuni este bine să fie făcută înainte de a intra într-o relaţie. Dar nu este niciodată târziu, iar o despărţire poate fi un prilej de dezvoltare personală.

Combaterea gândurilor negative iraţionale

Gândurile negative iraţionale pot să acapareze mintea în totalitate dacă sunt lăsate. Idei de genul “Nu o să mai găsesc pe cineva la fel”, “O să rămân singur/ă”, “Eu sunt de vină”, “Dacă faceam altceva poate că altfel s-ar fi întâmplat”, “De ce m-a părăsit?” pot fi foarte dăunătoare și omniprezente.

Gândirea începe să devină o roată de gânduri iraţionale care se învârte în gol. Ele sunt iraţionale deoarece unele se referă la viitor, pe care nu putem să îl cunoaștem. Și dacă niște lucruri s-au întâmplat în trecut nu înseamnă că se vor întâmpla și în viitor. Unele se referă la trecutul care nu poate fi schimbat și care și dacă ar fi schimbat nu este sigur că ar duce la alt rezultat. Iar altele se referă la o autodepreciere, excesiva concentrare pe defectele proprii.

Așadar este nevoie de oprirea acestei roţi și de combaterea gândurilor negative. Gânduri de genul “Poate că lucurile nu au mers așa cum mi-am dorit, dar pot să mă descurc și fără el/ea. Poate că nu era cea mai potrivită persoană pentru mine.”  sunt ca niște pansamente aplicate peste o rană deschisă.

Putem să adăugăm foarte multe gânduri raţionale pozitive și optimiste care să redea pofta de viaţă și încrederea interioară.

Am descris doar trei dintre tehnicile pe care poţi să le folosești. Ele sunt mai multe. Asta arată că există viaţă după despărţire și chiar dacă presupune multă suferinţă, se poate trece peste.

 

 

 

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *