Puterea râsului

puterea_rasului

Sunteţi epuizat? Aveţi vreo suferinţă fizică? Aveţi insomnii?

Râsul reprzintă o metodă ideală pentru o sănătate mai bună, atât a corpului cât şi a minţii.

Este un mijloc bun pentru a diminua emoţiile cauzate de stres, anxietate, tristeţe, pentru a fii mai atractivi, pentru creativitate şi cel mai interesant şi extrem de util: pentru a ameliora durerea.

Your body cannot heal without play. Your mind cannot heal without laughter. Your soul cannot heal without joy.

Catherine Rippenger Fenwick

Cum? Ei bine, râsul declanşează eliberarea de endorfine, substanţe chimice naturale, eliberate de organism. Endorfinele îi conferă acestuia o stare de bine şi poate calma, temporar, orice tip de durere.

O poveste despre vindecarea prin râs

Povestea bine cunoscută a lui Norman Cousins dovedeşte acest lucru. Ceea ce s-a întâmplat cu acesta este că după o foarte stresantă călătorie în Rusia a fost diagnosticat cu o boală degenerativă, cauzându-i o durere aproape constantă şi după spusele medicilor, o reducere a duratei vieţii la câteva luni.

Însă Norman, nu a acceptat această situaţie, convins că dacă ar exista şi o foarte mică posibilitate că stresul să îi fii cauzat această boală (el nu a fost bolnav înainte de călătorie), atunci emoţiile pozitive ar trebui să îl ajute să se simtă mai bine.

Zis şi făcut. Cu acordul doctorului, s-a externat şi s-a cazat la cel mai apropiat hotel, unde a început să ia în doze mari vitamina C şi să se delecteze numai cu filme foarte amuzante şi alte lucruri care să îl facă să râdă cât mai mult.

Rezultatul a fost extraordinar. După spusele lui, 10 minute de râs îi ofereau două ore de somn fără să simtă durere, în timp ce nici măcar morfina nu îl ajutase să ajungă la acest remediu.

În doar 6 luni, Norman a redevenit omul care a fost. Tot el a scris cartea “Anatomy of illness”, în care a adus în atenţia medicilor terapia prin râs.

If you lose the power to laugh, you lose the power to think.

Clarence Darrow

Cercetările confirmă puterea rasului.

Un alt lucru uimitor pe care ar trebui să îl ştim, este că râsul e bun şi pentru memorie. După cum a demonstrat un studiu făcut de către cercetătorii de la Universitatea Loma Linda din California, în care 20 de adulţi au fost împărţiţi în două grupuri, unul vizionând filme amuzante, iar celălalt grup a petrecut 20 minute în tăcere.

Înainte şi după studiu, le-au fost administrate teste pentru memorie de scurtă durată. Rezultatele au fost în favoarea primului grup, care a înregistrat un procent de 43,6% faţă de al doilea cu doar 20%.

Mai mult decât atât, o echipă de cercetători de la Stanford au publicat în jurnalul Neuron că umorul ajută de asemenea creierul să îşi regleze nivelul de dopamină.

Dopamina este un neurotransmiţător care reglează motivaţia, dispoziţia, atenţia şi învăţarea, ea declanşează si sentimentul de plăcere. Studiul s-a realizat pe 16 participanţi, în care o parte a urmărit desene animate amuzante, iar ceilalţi desene animate fără umor.

Ceea ce au observat a fost că, desenele animate haioase activau arii ale sistemului limbic care sunt implicate în reglarea dopaminei.

Life is too important to be taken seriously.

Oscar Wilde

Cum să râdem mai mult?
• Expune-te cât mai mult la comedii, bancuri, cluburi de comici, cărţi cu glume etc,
• Petreceţi mai mult timp cu prieteni amuzanţi,
• Ia-ţi 5-10 minute pauză de râs în fiecare zi,
• Dacă auzi o glumă care îţi place foarte mult, împărtăşeşte-o şi cu alţii pentru a te ajuta să o memorezi şi pentru a te distra mai mult. Studiile arată că noi râdem mai mult atunci când ne aflăm în grupuri,
• Aminteşte-ţi să te distrezi,
• Evită oamenii negativi şi încearcă să fii în preajmă acelor oameni care văd partea plină a paharului şi sunt mai pozitivi. După cum spunea Lev Tolstoi: “Umorul e o forţă. Nimic nu ne uneşte mai bine ca râsul”
• Evită ştirile, activităţile care nu îţi fac plăcere sau te întristează.

O zi în care nu ai râs, e o zi pierdută.

Charlie Chaplin

 

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *