Comunicarea înseamnă putere

comunicarea

Cât de des, comunicarea v-a împiedicat să cunoaşteţi persoane noi, să prezentaţi un discurs, poate la muncă sau la şcoală, să susţineţi un proiect în faţa unei mulţimi?

Poate chiar sunteţi nişte buni oratori, dar teama de a vorbi în public sau cu necunoscuţi, vă acaparează şi pur şi simplu renunţaţi.

Iată 5 elemete care fac comunicarea să fie reușită:

  • Onestitatea – fiţi sinceri când începeţi să comunicaţi fie cu un public, fie cu o singură persoană. Dacă vă simţiţi anxioşi, pur şi simplu împărtăşiţi cu cel/cei care vă ascultă, acest gând, astfel veţi diminua efectele anxietăţii.
  • Atitudinea potrivită – adoptaţi o atitudine pozitivă, zâmbiţi, transmiteţi celor care vă ascultă, bucuria de a vorbi cu ei, faceţi-i să se simtă confortabil, să le facă plăcere să vă asculte.
  • Interesul faţă de interlocutor – încercaţi să fiţi deschişi, empatici, să arătaţi interes pentru ceilalţi cu care comunicaţi.
  • Autenticitate – fii tu însuţi, nu încerca să copiezi pe nimeni. Fiecare dintre noi are propriul stil de a comunica.
  • Folosiţi limbajul trupului, încălziţi-vă vocea. Studiile au arătat că noi preferăm să ascultăm oameni cu voci calde, temperate. Păstraţi contactul vizual, pentru a crea conexiune cu ceilalţi.

Managementul anxietăţii sociale

  • Orientarea asupra prezentului – nu vă gândiţi la trecut, câte emoţii aţi avut înainte să vorbiţi, nici la viitor “Ce-or să creadă despre mine?”,” Oare ceea ce spun, e bine?”, eliminaţi aceste gânduri inutile. Fiţi prezenţi, pentru a vă putea concentra mai bine şi nu doar. Studiile arată că atunci când trăim prezentul, emoţiile noastre se reduc.
  • Încearcă să vezi altfel ceea ce ţi se întâmplă, pentru a-ţi controla emoţiile. Cum? Ca o oportunitate. Atunci când ne gândim la ceea ce facem ca la o oportunitate, avem mai multe şanse să răspundem, să interacţionăm.
  • Fii conştient de simptomele anxietăţii tale, identifică-le, recunoaşte-le. Studiile arată că 85% dintre noi sunt anxioşi când trebuie să vorbească în public, şi cel mai probabil celălalt procent de 15% nu recunosc asta. Deci gândeşte-te că e absolut firesc să te simţi aşa, cei mai mulţi dintre cei prezenţi în faţa ta se simţ la fel ca şi tine.

Iar acum că ştim cum să comunicăm mai bine cu ceilalţi, cred că fiecare intuieşte într-un fel sau altul, de ce titlul acestui articol spune “comunicare înseamnă putere”. Gândiţi-vă la toţi oamenii de succes, care sunt aşi ai conversaţiei precum: John.F.Kennedy, Martin Luther King, Winston Churchill, Mahatma Gandhi, s.a.

Ei au putut schimba ceva în lumea aceasta datorită felului în care au comunicat cu ceilalţi. Unul dintre lucrurile pe care le-au avut în comun şi care este foarte important este, pasiunea, cu care ei au făcut acest lucru.

Comunicarea înseamnă putere, pentru că ştiind cum să comunicăm cu oamenii, aceştia ne vor asculta, iar acest lucru ne poate aduce un beneficiu atât nouă cât şi celorlalţi.

Oamenii se urăsc pentru că se tem, se tem pentru că nu se cunosc și nu se cunosc pentru că nu comunică.

Martin Luther King

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *