Puterea prezentului

puterea_prezentului
Photo by MI PHAM on Unsplash

În majoritatea timpului suntem pe pilot automat fără să ne dăm seama

Mi-am amintit ca mâine trebuie sa merg nu știu unde, stai sa dau un mesaj, dar tu continuă,  aaa și să mă programez pe saptamana viitoare la nu știu ce… despre ce vorbeam ? înainte sa mă las distrasă de gânduri.

Nu doar o data mi s-a întâmplat să fiu într-un loc minunat, având alături o companie plăcuta și apoi pur și simplu să regret. Nu am știut să iau experienţa întru totul, să fiu prezentă 100%, să mă bucur de fiecare clipă, pentru ca m-am lăsat distrasă de gânduri, de grija zilei de mâine și implicit de verificatul telefonului.

Cu greu am reușit să înţeleg că, deși în mod normal suntem tentaţi să trăim în trecut, să ne amintim sau să ne proiectăm în viitor, momentul prezent este tot ce avem.  Așadar, m-am decis că trebuie sa fac ceva în privinţa asta doar când am dat peste termenul întortocheat de Mindfulness (conștientizarea prezentului).

Puterea prezentului poate să te facă să trăiești o viaţă mai satisfăcătoare

Mindfulness este o tehnică psihologică pe care o putem pune în practica  oricând ne simţim copleșiţi și avem nevoie de un moment de respiro fie acasă, la serviciu, la sală sau pe drum. Exerciţiile de mindfulness sunt un antitod dovedit pentru stres

Nu trebuie sa fim în vacanţă în Bahamas pentru a ne putea bucura de peisajul din jurul nostru, putem găsi bucurie autentica chiar și admirând o frunză din parc care se desprinde și este în cădere liberă.

Tot ceea ce trebuie să facem este să ne permitem să observăm, să fim atenți la ce se întâmplă în jurul nostru și să percepem evenimentele cu toate simțurile, fără a le categoriza în bun sau rău.

Bineînțeles ca la început,  deși ne propunem să contemplăm de exemplu  un lac si vieţuitoarele din jur, peste doar câteva secunde de liniște o voce interioara va începe să ne distragă cu regrete aducându-ne la cunoștinţă că până săptămâna viitoare trebuie sa plătim chiria și alte taxe.

Odată cu aceste gânduri nepoftite care ne distrag atenţia de la  momentul actual suntem proiectaţi fie în trecut, fie in viitor. Indispensabil apar și stări emoţionale, precum  tristeţe, griji, anxietate, nervozitate, care nu ne mai lasă să ne bucurăm de ceea ce avem acum.

Tehnica mindfulness ne vine în ajutor pentru a beneficia de puterea prezentului. Prin mindfulness putem alunga aceste gânduri și ne face să înţelegem că așa cum au venit vor și pleca și nu ne pot afecta, decât daca le permitem noi.

Așa că, după ce am contemplat vom începe sa descriem tot ceea ce vedem, tot ceea ce simțim, chiar daca aparent observăm un  detaliu nesemnificativ.

Important este să ne dorim să fim acolo și să ne propunem sa trăim în prezent pentru că doar acela e singurul moment pe care îl avem garantat  și asupra căruia ne  putem exercita controlul.

Dacă ne așezăm la masă, să ne oferim timpul si răbdarea pentru a ne bucura de gust, de savoarea mâncării.

Atunci când suntem în compania unui om drag este foarte important să fim prezenți în totalitate, să ne focusăm toata  atenția pe gestica , mimica sa, pe ceea ce transmite, nu doar pe cuvinte.

Atunci când suntem angajaţi în multitasking, să găsim un moment de relaxare.

Astfel, învăţând  să punem în practică puterea prezentului ne vom îmbunătăţi atât calitatea vieţii, dar si relaţiile cu ceilalți.

 

 

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *